JENAYAH & MAHKAMAH

RESIT TULAR: POLIS REKOD KETERANGAN LAPAN INDIVIDU

17/05/2024 06:08 PM

BALIK PULAU, 17 Mei (Bernama) -- Polis telah merekodkan keterangan lapan individu bagi membantu siasatan berhubung kes resit dikeluarkan sebuah restoran makanan segera yang didakwa tertera perkataan menghina Islam.

Ketua Polis Daerah Barat Daya Superintenden Kamarul Rizal Jenal berkata dua daripada lapan individu terbabit adalah pekerja restoran makanan segera itu.

"Siasatan lanjut masih dijalankan secara menyeluruh termasuk mengesan individu yang menulis perkataan menghina di bahagian remark atau nota pesanan tersebut," katanya ketika dihubungi hari ini.

Beliau berkata kes disiasat mengikut Seksyen 298 Kanun Keseksaan dan Seksyen 14 Akta Kesalahan Kecil.

Kelmarin, tular di media sosial satu hantaran gambar resit yang dikeluarkan sebuah restoran makanan segera di Kenari Avenue di sini dengan kenyataan menyentuh isu 3R (agama, bangsa dan institusi raja) di ruangan remark oleh seorang individu yang membuat pesanan.

-- BERNAMA

 

TAG: polis, resit, hina agama, 3R, keterangan, Kamarul Rizal Jenal


EIY RRS NAW SBB


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan