DUNIA

TERBUKA BRITISH AKAN JADI ACARA TERAKHIR TIGER WOODS MUSIM INI

15/06/2024 12:30 PM

PINEHURST (Amerika Syarikat), 15 Jun (PA Media/dpa) -- Tiger Woods akan menjadikan kejohanan Terbuka British (The Open) di Royal Troon bulan depan sebagai acara terakhirnya musim ini selepas gagal melepasi 'cut' dalam Terbuka AS, lapor PA Media/dpa.

Pemain berusia 48 tahun itu mengakui pada Khamis bahawa dia terperangkap antara berlatih lebih banyak untuk mendapatkan ketajaman kompetitif dan bimbang akan mengalami satu lagi kecederaan yang akan menyebabkan dia tidak dapat beraksi.

Ditanya sama ada dia akan cuba bermain lebih banyak acara, Woods berkata: "Saya hanya ada satu lagi kejohanan musim ini.

"Saya tidak fikir walaupun saya memenangi Terbuka British, saya akan berada dalam aksi play-off (Piala FedEx). Hanya satu lagi acara dan kemudian saya akan kembali bila-bila masa saya kembali."

Pemenang 15 kali kejohanan utama itu juga ditanya sama ada ini mungkin penampilan terakhirnya dalam Terbuka AS selepas memerlukan pengecualian khas dari USGA untuk bersaing di Pinehurst.

"Baiklah, ia adalah salah satu perkara di mana untuk memenangi kejohanan golf, anda perlu melepasi cut," kata Woods.

"Saya tidak boleh memenangi kejohanan dari kedudukan saya sekarang, jadi ia sememangnya mengecewakan. Saya fikir saya bermain dengan cukup baik untuk bersaing. Ia tidak berjaya.

"Sebagai penampilan terakhir saya dalam kejohanan Terbuka atau Kejohanan Terbuka AS, saya tidak tahu bila itu. Ia mungkin atau mungkin tidak."

-- BERNAMA-PA Media/dpa

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan