AM > BERITA

SULTAN NAZRIN BERANGKAT KE MAJLIS SAMBUTAN AIDIILFITRI POLIS KONTINJEN PERAK

27/04/2024 11:05 PM

IPOH, 27 April (Bernama) -- Sultan Perak Sultan Nazrin Shah berkenan berangkat ke Majlis Sambutan Hari Raya Aidilfitri Polis Diraja Malaysia (PDRM) Kontinjen Perak Tahun 2024 di Markas Pasukan Simpanan Persekutuan Unit 5, di sini malam ini.

Turut berangkat Raja Permaisuri Perak Tuanku Zara Salim, Raja Muda Perak Raja Jaafar Raja Muda Musa, Raja Puan Besar Perak Raja Nazhatul Shima Sultan Idris Shah, Raja Di Hilir Perak Raja Iskandar Dzurkarnain Sultan Idris Shah dan Raja Puan Muda Perak Tunku Soraya Abdul Halim Mu’adzam Shah.

Keberangkatan tiba baginda pada 8.30 malam disambut Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Luar Bandar, Perladangan, Pertanian dan Industri Makanan negeri Datuk Mohd Zolkafly Harun yang mewakili Menteri Besar Datuk Seri Saarani Mohamad. 

Turut menyambut keberangkatan tiba baginda, Speaker Dewan Undangan Negeri Perak Datuk Mohammad Zahir Abdul Khalid dan Ketua Polis Perak Datuk Seri Mohd Yusri Hassan Basri.

Majlis dihadiri kira-kira 3,000 orang terdiri daripada ketua-ketua jabatan dan Persekutuan serta warga PDRM.

Sultan Nazrin dan Tuanku Zara turut berkenan menyampaikan duit raya kepada anak-anak yatim dan warga kerja PDRM Perak.

Baginda berdua turut melawat beberapa gerai juadah sebelum berangkat pulang kira-kira 10.25 malam.

Mohd Yusri dalam sembah ucapannya menzahirkan rasa dukacita terhadap tragedi dua helikopter terhempas di Pangkalan Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) Lumut, Selasa lepas, yang mengorbankan 10 pegawai dan anggota pasukan itu.

“Semoga roh wira-wira negara yang telah terkorban dalam nahas itu akan ditempatkan dalam kalangan syuhada. Salam takziah kepada keluarga mangsa dan marilah sama-sama kita sedekahkan bacaan surah al-Fatihah kepada wira-wira negara yang terkorban ini,” katanya.

-- BERNAMA

 

 

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan