PUSAT ASEAN-JEPUN MELANCARKAN SEMULA LAMAN WEB RASMI: PANGKALAN DATA BAHARU DAN KANDUNGAN TEMU BUAL DITAMBAH

07/05/2024 03:09 PM

TOKYO, 7 Mei (Bernama) -- Pusat ASEAN-Jepun (AJC) memperbaharui laman web rasminya (https://www.asean.or.jp/). Pada halaman atas tapak web menunjukkan slogan baharu AJC: “Membina Jambatan, Menghubungkan Hati ke Hati” dengan ilustrasi unik yang mempamerkan kepelbagaian dan semangat kerjasama antara ASEAN dan Jepun.

Di samping mempamerkan dan melaporkan aktiviti AJC, laman web baharu itu turut menampilkan maklumat grafik, 'Sekilas Imbas Maklumat Asas ASEAN-Jepun', pangkalan data ASEAN yang menyediakan akses kepada data mengenai perdagangan dan pelaburan ASEAN, termasuk petunjuk ekonomi asas dan Pendedahan Indeks Kelebihan Perbandingan (RCA), serta data berkaitan pelancongan seperti gambaran keseluruhan bilangan pelawat ke rantau ini, dan kandungan temu bual 'The People of ASEAN-Japan' yang memaparkan kisah orang yang menghubungkan rakyat ASEAN -Wilayah Jepun. Laman web ini bertujuan untuk memberi lebih ramai orang peluang untuk mengetahui tentang hubungan ASEAN-Jepun berasaskan kepercayaan dari perspektif yang berbeza. Kandungan akan dikemas kini dari semasa ke semasa.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan