NPCI INTERNATIONAL BEKERJASAMA DENGAN BANK NAMIBIA UNTUK MENGGUNAKAN TINDANAN UPI INDIA DI NAMIBIA

06/05/2024 10:43 AM

MUMBAI, India, 6 Mei (Bernama) -- NPCI International Payments Limited (NIPL), cabang antarabangsa National Payments Corporation of India (NPCI), telah menandatangani perjanjian dengan Bank Namibia (BoN) untuk menyokong organisasi berkenaan dalam membangunkan sistem pembayaran segera seperti Antara Muka Pembayaran Disatukan (Unified Payment Interface - UPI) untuk Namibia.

Kerjasama ini menandakan lonjakan strategik ke arah mengukuhkan infrastruktur kewangan Namibia dan memupuk pertumbuhan ekonomi yang terangkum. Dengan memanfaatkan teknologi dan pengalaman daripada UPI India, perkongsian itu berusaha membantu Namibia memodenkan ekosistem kewangan negara itu. Ini termasuk menambah baik kebolehcapaian, kemampuan, ketersambungan dengan kedua-dua rangkaian pembayaran domestik dan antarabangsa, serta saling kendali.

 

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan