DUNIA

Setiausaha Agung Asean Hadiri Meja Bulat Asia-pasifik Di Kuala Lumpur

03/06/2024 07:36 PM

JAKARTA, 3 Jun (Bernama) -- Setiausaha Agung ASEAN, Dr Kao Kim Hourn dijadual menghadiri Meja Bulat Asia-Pasifik ke-37 di Kuala Lumpur pada Selasa dan Rabu ini.

Beliau akan mengetuai perbincangan mengenai “ASEAN pada 2025: Merenung Masa Lalu, Membentuk Masa Depan” semasa sesi pleno kedua persidangan itu, menurut kenyataan dari Sekretariat ASEAN.

Acara ini dianjurkan oleh badan pemikir Malaysia, Institut Kajian Strategik & Antarabangsa (ISIS), dan berfungsi sebagai platform untuk menangani isu-isu penting yang mempengaruhi rantau Asia-Pasifik.

Dengan tema “Krisis dalam Masa Peralihan”, Meja Bulat Asia-Pasifik ini mencerminkan keadaan semasa hal ehwal geostrategik.

Acara ini kerap menarik lebih 300 pemikir daripada pelbagai latar belakang yang terlibat dalam perbualan yang hidup, berterus terang, dan membina mengenai isu-isu yang membentuk keselamatan, kestabilan, kemampanan, dan kemakmuran rantau ini.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan