AM

AGONG BERKENAN BERANGKAT KE MAJLIS RUMAH TERBUKA JPM

08/05/2024 02:36 PM

PUTRAJAYA, 8 Mei (Bernama) -- Yang di-Pertuan Agong Sultan Ibrahim berkenan berangkat ke Majlis Rumah Terbuka MADANI Aidilfitri Jabatan Perdana Menteri (JPM) di sini hari ini.

Keberangkatan tiba Seri Paduka Baginda pada 12.47 tengah hari disambut Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Fadillah Yusof.

Turut hadir menyambut keberangkatan tiba Seri Paduka Baginda ialah Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Mohd Zuki Ali.

Sultan Ibrahim berkenan meluangkan masa kira-kira sejam pada majlis itu.

Majlis yang bermula pukul 12 tengah hari hingga 2 petang itu turut dimeriahkan dengan kehadiran lebih 5,000 tetamu, terdiri daripada seluruh warga JPM dan agensi di bawahnya.

Antara menteri Kabinet yang hadir ialah Menteri Komunikasi Fahmi Fadzil, Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail, Menteri Kewangan II Datuk Seri Amir Hamzah Azizan dan Menteri Pengangkutan Anthony Loke Siew Fook.

Sementara itu, JPM dalam kenyataan memaklumkan tujuan utama penganjuran majlis itu adalah untuk memupuk semangat perpaduan, keharmonian dan muhibah antara warga JPM dengan barisan pengurusan pentadbiran.

-- BERNAMA

 

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan