AM

HAMZAH KETUA POLIS P.PINANG BAHARU

22/04/2024 02:13 PM

GEORGE TOWN, 22 April (Bernama) -- Timbalan Pengarah Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam (Gerakan), Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam (JKDNKA) Bukit Aman Datuk Hamzah Ahmad dilantik sebagai Ketua Polis Pulau Pinang yang baharu hari ini.

Beliau mengantikan Datuk Khaw Kok Chin yang dilantik sebagai Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Bukit Aman pada 25 Mac lepas.

Majlis Serah Terima Tugas itu dilaksanakan di Dewan Mutiara di Ibu pejabat Kontijen Pulau Pinang di sini disaksikan oleh Ketua Polis Negara Tan Sri Razarudin Hussain.

Razarudin dalam ucapannya berkata pelantikan itu dibuat setelah mempertimbangkan kredibiliti dan daya kepimpinan yang dimiliki oleh Hamzah untuk memikul tanggungjawab yang diamanahkan.

Sementara itu Khaw dalam ucapannya merakamkan setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih kepada semua warga PDRM Kontinjen Pulau Pinang di atas segala kerjasama, kesungguhan, inisiatif dan komitmen yang diberikan sepanjang beliau diamanahkan sebagai Ketua Polis Pulau Pinang.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan