AM

40 masjid sekitar Parlimen Indera Mahkota terima sumbangan Ramadan

11/04/2021 07:15 PM

KUANTAN, 11 April -- Sebanyak  40 masjid di sekitar Parlimen Indera Mahkota menerima sumbangan wang tunai dan buah kurma bagi mengimarahkan bulan Ramadan yang dijangka bermula Selasa ini.

Sumbangan oleh Ahli Parlimen Indera Mahkota Datuk Saifuddin Abdullah itu disampaikan oleh Pegawai Tugas-Tugas Khasnya Wan Mohd Zulkiflly  Wan Abdul Rahim di Masjid An-Nur Taman Dato Rashid, di sini hari ini.

Wan Mohd Zulkifly ketika ditemui pemberita berkata setiap masjid menerima sumbangan buah kurma dan wang tunai RM1,000 yang diperuntukkan bagi membantu pihak masjid mengimarahkan Ramadan.

“Setiap tahun kita memang berikan sumbangan Ramadan kepada masjid-masjid dalam kawasan parlimen ini, tahun lepas susulan pandemik COVID-19 kita tetap beri tetapi secara pandu lalu.

“Sumbangan ini kita harap dapat membantu sedikit-sebanyak pihak masjid menghidupkan suasana Ramadan yang kita tidak dapat nikmati tahun lepas atau mereka boleh menggunakannya untuk membayar bil utiliti dan sebagainya,” katanya. 

Sementara itu, Pengerusi Masjid Assyakirin, Bandar Damansara Nordin Haion berkata pihaknya amat menghargai bantuan tersebut dan akan menggunakan sumbangan berkenaan bagi mengadakan program berbuka puasa dan moreh.

“Pada tahun ini makanan untuk berbuka puasa dan moreh kami akan bungkus untuk jemaah bawa pulang, dan saya amat bersyukur dengan bantuan ini dapat digunakan untuk mengimarahkan Ramadan pada tahun ini,” katanya.

Pada majlis itu juga seramai 30 penduduk Taman Dato Rashid di sini yang terdiri daripada golongan B40, menerima bantuan wang tunai RM150 dan bakul makanan yang bertujuan membantu mereka melakukan persiapan menyambut Ramadan.

-- BERNAMA

 

 


 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan