AKSI SUMBANGSIH: 1,500 POLIS KAWAL KESELAMATAN DI STADIUM SULTAN IBRAHIM

07/05/2024 02:39 PM

JOHOR BAHRU, 7 Mei (Bernama) -- Sebanyak 1,500 pegawai dan anggota polis ditugaskan bagi mengawal keselamatan pada perlawanan sumbangsih di Stadium Sultan Ibrahim di Iskandar Puteri, Jumaat ini.

Ketua Polis Johor CP M Kumar berkata pihaknya akan memastikan kawalan keselamatan pada tahap yang tertinggi sepanjang perlawanan berlangsung.

"Kita tidak kompromi terhadap keselamatan dan kawalan keselamatan adalah pada tahap yang tertinggi.

"Sesiapa yang ingin menonton di stadium boleh pergi tanpa sebarang kerisauan," katanya pada sidang media di Markas Pasukan Polis Marin (PPM) Wilayah Dua di sini hari ini.

Beliau turut meminta orang ramai mendengar segala arahan oleh pegawai dan anggota polis bertugas selain tidak mencetuskan sebarang provokasi.

Perlawanan sumbangsih musim 2024/2025 bagi merebut Piala Sultan Haji Ahmad Shah itu melibatkan juara Liga Super 2023, Johor Darul Ta'zim (JDT) dan naib juara Selangor FC.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan