DUNIA > BERITA

SUMBANGAN BUKU INISIATIF PERTUKARAN BUDAYA BAHARU ANTARA MALAYSIA DAN NAMIBIA

20/04/2024 02:20 PM

KUALA LUMPUR, 20 April (Bernama) -- Suruhanjaya Tinggi Malaysia di Namibia menyumbangkan buku kepada Perpustakaan Nasional Namibia  sebagai sebahagian daripada inisiatif pertukaran budaya baharu dan simbol kerjasama antara kedua-dua negara bagi meningkatkan kepekaan budaya dan kepelbagaian.

Pemangku Pesuruhjaya Tinggi Malaysia ke Namibia Mohamad Rameez Yahaya menyerahkan 30 buku kepada perpustakaan itu bagi memulakan pertukaran tahunan dalam bidang  kesusasteraan antara kedua-dua negara, kata Suruhanjaya Tinggi itu dalam mesej WhatsApp yang dikongsikan dengan Bernama baru-baru ini.  

Perkongsian ini direka bentuk bagi memupuk kefahaman dan penghargaan yang lebih besar kepada kekayaan dan kepelbagaian budaya yang menjadi sifat kedua-dua negara.

Pilihan buku yang disumbangkan Malaysia termasuk karya dalam bentuk  cereka, kajian budaya dan sejarah yang mencerminkan warna-warni kepelbagaian masyarakat Malaysia.

Malaysia dan Namibia mempunyai hubungan diplomatik sejak 1996 apabila Suruhanjaya Tinggi Malaysia di Windhoek dan Suruhanjaya Tinggi Namibia di Kuala Lumpur diwujudkan.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan