COVID-19

Tengku Razaleigh positif COVID-19, keadaan stabil

14/01/2021 09:10 PM

GUA MUSANG, 14 Jan  -- Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah disahkan positif COVID-19 dan kini menerima rawatan di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) Kuala Lumpur.

Beliau menerima keputusan ujian saringan COVID-19 malam tadi dan terus dikejarkan ke PPUM untuk mendapatkan rawatan dan keadaannya kini dilaporkan stabil.

Ketika mengesahkan perkara itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Galas, Mohd Syahbuddin Hashim berkata, Tengku Razaleigh melakukan ujian saringan pada Selasa lalu.

"Apabila keputusan positif diterimanya malam tadi, Tengku Razaleigh terus dibawa ke PPUM untuk menerima rawatan," katanya ketika dihubungi di Hospital Sultan Ismail Petra (HSIP) Kuala Krai, petang ini.

Mohd Syahbuddin berkata Tengku Razaleigh merupakan kontak rapat dengannya dan ADUN Nenggiri, Ab Aziz Yusoff, yang kedua-duanya disahkan positif COVID-19 sebelum ini.

Semalam, Pegawai Peribadi Tengku Razaleigh, Mohd Lokman Abdul Ghani juga disahkan positif COVID-19 dan kini menerima rawatan di Hospital Kuala Lumpur.

 Pada 11 Jan lalu, Mohd Syahbuddin bersama Ab Aziz disahkan positif COVID-19 dan dikejarkan ke HSIP Kuala Krai untuk menerima rawatan.

"Alhamdulillah, kesihatan saya bersama Ab Aziz bertambah baik dan terima kasih atas doa rakyat Gua Musang mohon (kami) cepat sembuh," kata Mohd Syahbuddin.

Selain itu, Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Gua Musang, Mohd Asmawi Fikri Ab Ghani dan Timbalan Ketua Wanita UMNO bahagian, Ruhaida Abdul Hamid juga turut disahkan positif COVID-19.

Mereka juga menerima rawatan di HSIP  Kuala Krai dan keadaan dilaporkan stabil.

Berikutan itu, Jabatan Kesihatan Kelantan telah membuka kaunter ujian saringan di Dewan Pusat Sivik Gua Musang pada Selasa lalu bagi mereka yang mempunyai kontak rapat dengan pemimpin-pemimpin terbabit.

-- BERNAMA

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan