COVID-19

Pagar dipanjat pekerja Top Glove masih dalam kawasan PKPD - polis

03/12/2020 09:57 PM

SHAH ALAM, 3 Dis  -- Pagar asrama pekerja yang dipanjat pekerja Top Glove, Meru, seperti dilaporkan pihak media sebelum ini, masih berada dalam kawasan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD), jelas Polis Selangor.

Jurucakap Khas Ops COVID-19 Polis Selangor ACP Muhammad Yazid Muhammad Yew berkata, pekerja berkenaan memanjat pagar itu untuk keluar membeli barangan keperluan di sebuah rumah berdekatan, yang dijadikan kedai runcit dan premis itu juga berada dalam kawasan PKPD.

“Kejadian itu tidak menjadi isu, kerana kedai runcit berkenaan masih lagi berada dalam kawasan PKPD,” katanya dalam sidang media di sini, hari ini.

Tambah beliau, Majlis Perbandaran Klang juga sudah mengambil tindakan terhadap pemilik kedai runcit berkenaan, kerana beroperasi tanpa lesen.

Muhammad Yazid juga menyeru orang ramai supaya tidak panik mengenai kejadian tersebut, kerana keselamatan di PKPD itu masih dalam keadaan terkawal.

Sementara itu, dalam kes berasingan, polis mengesahkan menerima laporan daripada syarikat Top Glove semalam, berhubung penularan video yang didakwa memaparkan kekerasan pihak berkuasa ke atas pekerjanya.

“Kes tersebut masih dalam siasatan di bawah Seksyen 324 Kanun Keseksaan,” katanya.

PKPD asrama pekerja Top Glove berkuat kuasa mulai 17 Nov lalu, dilanjutkan sehingga 14 Dis depan susulan masih ada peningkatan kes positif COVID-19 melibatkan Kluster Teratai.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan