BENCANA NEGARA

SULTAN JOHOR DIPERSEMBAHKAN CADANGAN TIGA PROJEK TEBATAN BANJIR

27/01/2023 04:13 PM

JOHOR BAHRU, 27 Jan (Bernama) -- Sultan Johor Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar hari ini dipersembahkan cadangan projek tebatan banjir melibatkan tiga daerah di negeri ini.

Menurut satu hantaran di Facebook rasmi Sultan Johor, cadangan projek tebatan banjir itu telah dipersembahkan Menteri Sumber Asli, Alam Sekitar dan Perubahan Iklim Nik Nazmi Nik Ahmad kepada Sultan Ibrahim dalam satu pertemuan yang berlangsung di sini.

Projek tebatan banjir itu melibatkan daerah Segamat, Batu Pahat dan Kota Tinggi dan akan segera dilaksanakan dalam usaha mengurangkan risiko banjir yang sering melanda beberapa daerah di Johor.

Dalam pertemuan yang turut dihadiri Ketua Setiausaha Kementerian Sumber Asli, Alam Sekitar dan Perubahan Iklim Datuk Rosli Isa itu, Nik Nazmi turut memaklumkan situasi banjir di Johor.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 IFLIX dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan