Laman Utama  I  Berita Utara  I  Berita Selatan  I  Berita Timur  I  Berita Tengah  I Sabah & Sarawak  I  English Version I  BERNAMA.COM
 
 

Pekerja balak maut dihempap pokok


Tarikh kemaskini: 06/07/2019





KUALA KANGSAR, 6 Julai (Bernama) -- Seorang pekerja pembalakan maut akibat dihempap dahan kayu yang dianggarkan berukur lilit 40 sentimeter di kawasan penebangan balak di Sungai Akar, Sayong dekat sini awal pagi ini.

Ketua Polis Daerah Kuala Kangsar ACP Razali Ibrahim berkata dalam kejadian pukul 8.30 pagi itu, mangsa Chan Kok Loi, 63, yang memandu jentolak keluar dari jenteranya untuk melihat pokok yang akan dibuang. 

"Tiba-tiba satu dahan besar jatuh menghempap mangsa. Anak mangsa yang memandu jentolak (excavator) kira-kira 30 meter dari lokasi kejadian segera mendapatkan ayahnya dan para pekerja lain memotong dahan untuk mengangkat mangsa," katanya dalam kenyataan di sini hari. 

Razali berkata mangsa disahkan meninggal dunia oleh Pegawai Perubatan sebaik tiba di Hospital Kuala Kangsar yang terletak kira-kira 20 kilometer dari kawasan pembalakan itu.

Hasil bedah siasat yang dijalankan pada pukul 2 petang tadi, katanya, mendapati kematian adalah akibat kecederaan parah pada kepala.

-- BERNAMA 


 

   

 
 
     
   
 

Usaha memanjangkan LTSAS akan bermula tahun hadapan

 
     

Raja Permaisuri Agong berkenan rasmi Festival Busana Tradisional Kreatif KL 2019

 
     

Kematian pesakit Zika di Perak mungkin akibat virus tempatan

 
     

PM: Kerajaan akan kaji sistem rel dan contohi kecekapan Stesen Tokyo

 
     
 
     
 

.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .

 
     
     
   
   
     
     
     
   
     
   
     
 

 
© 2019 BERNAMA. Semua Hak Cipta Terpelihara. Penafian | Dasar Privasi | Dasar Keselamatan
Bahan ini tidak boleh diulang terbit, ulang siar, tulis kembali atau diulang edar melainkan dengan kebenaran bertulis dari pihak BERNAMA.
Paparan terbaik menggunakan Firefox 35.0.1 & Internet Explorer 8.0 dalam resolusi 1024 x 768 piksel