Laman Utama  I  Berita Utara  I  Berita Selatan  I  Berita Timur  I  Berita Tengah  I Sabah & Sarawak  I  English Version I  BERNAMA.COM
 
 

Sepakat Ihya Ramadan komuniti 2019 ringankan beban asnaf sambut Syawal


Tarikh kemaskini: 25/05/2019





JOHOR BAHRU, 25 Mei (Bernama) -- Jabatan Penerangan Johor dengan dengan kerjasama Pejabat Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Iskandar hari ini menyampaikan bantuan Ramadan kepada 60 golongan asnaf Taman Universiti, Skudai.

Bantuan menerusi program 'Sepakat Ihya Ramadan Komuniti 2019' itu disampaikan di Masjid Tan Sri Ainuddin Wahid, Skudai.

ADUN Kota Iskandar yang juga Pengerusi Jawatankuasa Perumahan, Komunikasi dan Multimedia Johor, Dzulkefly Ahmad berkata kesemua sumbangan melibatkan perbelanjaan RM6,000 itu merangkumi barangan keperluan dapur dan duit raya.

Beliau berkata program itu amat baik sebagai wadah untuk merapatkan hubungan agensi kerajaan dengan masyarakat setempat selain dapat memberikan kegembiraan kepada golongan kurang bernasib baik.

"Saya mengharapkan program sebegini terus disuburkan dan terus diperbanyakkan kerana statistik rakyat golongan B40 dan E-Kasih yang didaftarkan semakin meningkat, jadi, tanggungjawab ini perlu digalas oleh kerajaan, pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan manna-mana individu berkemampuan,” katanya yang ditemui pemberita pada program itu di sini hari ini.

Sementara itu, seorang suri rumah, Khatijah Mahmood, 60, berkata sumbangan berkenaan amat membantu dirinya dan keluarga menjalani 10 hari terakhir Ramadan dan persediaan menyambut Syawal.

Aminnuddin Ahmad, 53, pula bersyukur kerana terpilih sebagai penerima sumbangan tersebut.

"Sebagai seorang pesara kerajaan yang sebatang kara, sumbangan ini sedikit sebanyak meringankan beban untuk membuat persiapan raya," katanya.

-- BERNAMA

   

 
 
     
   
 

Agong, Raja Permaisuri berangkat ke majlis tahlil sempena Sambutan Hari Pahlawan

 
     

MA63: Anwar beri jaminan selesai secara baik bila tiba giliran jadi PM

 
     

Sekolah di Selangor boleh dapatkan topeng muka di pejabat daerah dan ADUN

 
     

Jerebu: JPBN Sarawak bersedia sekiranya diumum darurat jerebu

 
     
 
     
 

.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .

 
     
     
   
   
     
     
     
   
     
   
     
 

 
© 2019 BERNAMA. Semua Hak Cipta Terpelihara. Penafian | Dasar Privasi | Dasar Keselamatan
Bahan ini tidak boleh diulang terbit, ulang siar, tulis kembali atau diulang edar melainkan dengan kebenaran bertulis dari pihak BERNAMA.
Paparan terbaik menggunakan Firefox 35.0.1 & Internet Explorer 8.0 dalam resolusi 1024 x 768 piksel