Laman Utama  I  Berita Utara  I  Berita Selatan  I  Berita Timur  I  Berita Tengah  I Sabah & Sarawak  I  English Version I  BERNAMA.COM
 
 

Mayat lelaki ditemukan terapung di lombong


Tarikh kemaskini: 11/10/2018




LUMUT, 11 Okt (Bernama) — Mayat lelaki ditemukan terapung dalam keadaan berbungkus dengan kanvas berwarna biru manakala kepala serta kaki diikat dawai besi di sebuah lombong di Jalan Kuari  Tanjung Batu, Pantai Remis di sini, petang semalam.

Dalam kejadian pukul 2.45 petang itu, lelaki yang dipercayai dibunuh itu, ditemui penduduk yang datang ke kawasan itu untuk menjerat burung sebelum melaporkan kepada pihak polis.

Ketua Polis Daerah Manjung, ACP Muhammad Hanif Othman berkata anggotanya yang tiba di lokasi sejurus menerima maklumat mendapati mayat mangsa sudah dibawa ke tepi lombong dengan bantuan pasukan bomba. 

"Pemeriksaan lanjut mendapati mayat berkenaan dibungkus dengan kanvas selain pada bahagian kaki mangsa (di dalam kanvas) terdapat ketulan batu bata.

"Umur mangsa dianggarkan dalam lingkungan 40 hingga 50-an, namun identiti mangsa masih belum dapat dipastikan kerana tiada sebarang dokumen pengenalan diri dijumpai pada mangsa dan kawasan sekitar," katanya dalam satu kenyataan di sini, pagi ini. 

Muhammad Hanif berkata, mangsa dipercayai sudah meninggal dunia sejak dua hingga tiga hari lepas   berdasarkan keadaan badan yang mula membengkak. 

Polis juga menggunakan bantuan Unit Anjing Pengesan (K9) di lokasi kejadian bagi membantu  mengesan suspek dan selain mencari bahan bukti. 

"Lokasi kejadian adalah kawasan lombong tinggal dan laluan ke situ adalah jalan batu tidak berturap serta dikelilingi hutan simpan manakala jarak perjalanan dari jalan besar kira-kira tiga hingga empat kilometer," katanya. 

Menurutnya, mayat mangsa dihantar ke Jabatan Forensik Hospital Raja Permaisuri Bainun, Ipoh untuk bedah siasat dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan. 

"Polis memohon orang awam yang kehilangan ahli keluarga atau tidak dapat dihubungi supaya tampil ke balai polis bagi membantu siasatan," katanya. 

-- BERNAMA

   

 
 
     
   
 

Lapor berita benar, jangan mengadu domba, jaga sensitiviti, kata Undang Luak Jelebu kepada media

 
     

PDRM diarah buat sekatan jalan, halang aktiviti bawa keluar sisa toksik secara runcit

 
     

Jambatan angkat dijangka dibuka 1 Ogos - Exco Terengganu

 
     

Pencemaran udara Pasir Gudang: Sembilan tabika perpaduan ditutup

 
     
 
     
 

.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .

 
     
     
   
   
     
     
     
   
     
   
     
 

 
© 2018 BERNAMA. Semua Hak Cipta Terpelihara. Penafian | Dasar Privasi | Dasar Keselamatan
Bahan ini tidak boleh diulang terbit, ulang siar, tulis kembali atau diulang edar melainkan dengan kebenaran bertulis dari pihak BERNAMA.
Paparan terbaik menggunakan Firefox 35.0.1 & Internet Explorer 8.0 dalam resolusi 1024 x 768 piksel