malay english mandarin arabic espanol fb tw ig

Senarai Berita ARKIB

Am | Ekonomi | Politik | Sukan | Rencana | Dunia


 

Tiada pilih kasih, nepotisme dalam pemilihan UMNO - Hahasrin

JOHOR BAHRU, 21 Jun (Bernama) -- Keterbukaan UMNO dalam mempertandingkan semua jawatan pada pemilihan parti kali ini membuktikan tidak berlakunya elemen pilih kasih dan nepotisme dalam parti tersebut.

 

Zahid wajar diberi peluang teraju UMNO - Azmi Malek

KUALA LUMPUR, 21 Jun (Bernama) -- Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi wajar diberi peluang menerajui kepimpinan parti berdasarkan rekod perkhidmatan dan pengalaman beliau.

 

Ku Li, KJ Dan Zahid antara lima calon jawatan Presiden UMNO

KUALA LUMPUR, 21 Jun (Bernama) -- Ibu Pejabat UMNO hari ini mengeluarkan senarai calon-calon yang menawarkan diri untuk bertanding pelbagai jawatan pada pemilihan parti itu Sabtu ini dan 30 Jun depan, dengan lima calon bakal merebut jawatan Presiden parti.

 

Konspirasi terancang jatuhkan saya - Idris Haron

MELAKA, 21 Jun (Bernama) -- Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Melaka Datuk Seri Idris Haron mendakwa tindakan anggota jawatankuasa UMNO Bahagian Tangga Batu yang mengemukakan usul supaya dirinya meletak jawatan adalah konspirasi terancang untuk menjatuhkannya.

 

Had umur ketua, naib ketua Pemuda dicadang tidak lebih 40 tahun - Azwan

KUALA LUMPUR, 21 Jun (Bernama) -- Khairul Azwan Harun hari ini mencadangkan supaya umur bagi penyandang jawatan Ketua dan Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO dihadkan kepada 40 tahun.

 

Pengalaman, ketokohan penentu pemilihan presiden UMNO - Penganalisis

Oleh Mohd Faizal Hassan

KUALA LUMPUR, 21 Jun (Bernama) -- Pengalaman dan ketokohan menjadi penentu seseorang calon Presiden UMNO dipilih pada pemilihan parti itu akhir bulan ini, kata penganalisis politik tempatan.

 

Pilih presiden UMNO dengan fikiran terbuka - Ahmad Bashah

ALOR SETAR, 21 Jun (Bernama) -- Perwakilan perlu berfikiran terbuka dalam memilih presiden UMNO untuk membawa parti ke alaf baharu pada pemilihan parti 30 Jun ini, kata Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah.