malay english mandarin arabic espanol fb tw ig

Senarai Berita PERSPEKTIF ISU MASA KINI

 
 

Musa arkitek pembangunan Sabah

Oleh Newmond Tibin dan Nashir Mansor

KOTA KINABALU, 17 April (Bernama) -- Dari Kuala Penyu di Pantai Barat hinggalah ke Tawau di Pantai Timur, tidak boleh dinafikan arus kemajuan ekonomi dapat dirasai di seluruh Sabah, menjadikannya antara negeri termaju di Malaysia.

 

Kluang pesat membangun hasil usaha kerajaan BN

Oleh Oleh: Suhainie Mohd Khalid

KLUANG, (Bernama) -- Masalah utama yang dihadapi penduduk daerah Kluang sejak dahulu iaitu bekalan air yang sering terganggu, banjir kilat dan kesesakan aliran trafik kini telah diselesaikan hasil pembangunan dan transformasi yang dilakukan kerajaan Barisan Nasional (BN) selama lima tahun kebelakangan ini.

 

Cabaran lambakan berita palsu

Oleh Oleh Mohd Faizal Hassan

KUALA LUMPUR, (Bernama) -- Kehadiran portal berita didorong dengan taburan maklumat tidak sahih di media sosial menyebabkan berlakunya lambakan berita-berita palsu dan kontroversi.

 

Berita Palsu melemahkan demokrasi

KUALA LUMPUR, (Bernama) -- Berikut adalah kenyataan penuh yang dikeluarkan hari ini oleh Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak berhubung Rang Undang-Undang Antiberita Tidak Benar 2018:

 

Apa kata Imam Masjidil Haram

MAKKAH, 1 April (Bernama) -- Tiga editor kanan dari Malaysia berkesempatan berada di empat kota Arab Saudi baru-baru ini untuk meninjau perkembangan yang sedang berlaku di negara itu.

 

Adakah persempadanan semula memberi kelebihan kepada BN?

Oleh Rosmalis Anuar

PUTRAJAYA, 15 Mac (Bernama) -- Adakah persempadanan semula kawasan pilihan raya memberi kelebihan kepada Barisan Nasional berbanding parti pembangkang pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14)?

 

Taman Ilmu di Besut bakal cipta sejarah kejayaan BN bina kota pendidikan

Oleh Zalina Maizan Ngah dan Kamaliza Kamaruddin

KUALA TERENGGANU, (Bernama) -- Dayung sudah di tangan, perahu sudah di air...berbaki hanya beberapa jam lagi, Taman Ilmu di Besut bakal mencipta sejarah tersendiri sebagai hab pendidikan tinggi dan gerbang pendidikan bagi Pembangunan Wilayah Ekonomi Pantai Timur (ECER).