SUKAN › BERITA





Venue Sukma Dijangka Siap Februari Depan


Tarikh kemaskini: 09/11/2017


IPOH, 9 Nov (Bernama) -- Kerajaan Perak memberi jaminan setiap kemudahan sukan bagi penganjuran Sukan Malaysia XIX (Sukma ke-19) 2018, bakal siap sepenuhnya menjelang Februari depan.

Pengerusi Bersama Jawatankuasa Pelaksana Sukma XIX Perak 2018, Datuk Seri Abdul Puhat Mat Nayan berkata RM160 juta diperuntukkan Unit Perancang Ekonomi (EPU) sejak tahun lepas untuk memastikan proses baik pulih, menaik taraf dan pembinaan semua kemudahan baharu itu berjalan lancar.

"Semua proses baik pulih, naik taraf dan pembinaan kemudahan baharu itu akan siap secara berperingkat dan meliputi semua kemudahan seperti Stadium Ipoh, Pusat Akuatik, Kompleks Majlis Bandaraya Ipoh (MBI), Stadium Indera Mulia dan lain-lain yang akan digunakan pada Sukma nanti.

"Jangkaan kita, semua kemudahan ini akan siap pada Februari atau selewat-lewatnya awal April tahun depan," katanya pada sidang media selepas melawat beberapa venue Sukma 2018, di sini, hari ini.

Sukma 2018 yang dijangka berlangsung selama 11 hari bermula 12 Sept, akan mempertandingkan 29 acara dan 27 venue akan digunakan sebagai gelanggang pertandingan.....